søndag 2. desember 2012

Søndagstips til tørre hender og hodebunn

Jeg er stort sett aldri tørr på hendene og handkrem er noe jeg ikke har i hus. Men så drar jeg på jobb uti havet og der er det tørr luft som spiser opp alt av fuktighet som måtte befinne seg i huden min.

Hender, legger og hodebunn sliter med tørrhet, men jeg har i nøden funnet hjelp i to gode venner; kokosolje og honning!
 
Godt inspirert av E-boken i dette innlegget, ble mitt lille SPA på lugar 4xxB slik:
 
Hår og hodebunn: Skylte håret i varmt vann, tørket lett dryppefritt med håndduk. Ca en ss honning og en ss kokosfett, gnidde sammen i håndflatene og masserte inn i hodebunn og hår. Snurret på meg en god turban med håndduken. Lot sitte i 20 minutter mens jeg så på tekst-tv. Etterpå shamponerte og balsamerte jeg som normalt .
 
Etter hårvasken kjente jeg hvor gode hendene mine var blitt. Så jeg tok en ny runde med litt honning og kokosfett i hendene, gnidde det godt inn. Lot sitte noen minutter , og skylte så lett av. Da ble hende myke og gode, og luktet godt av honning.

Det er kjekt at dagligdagse matemner kan brukes til å pleie huden utvendig også. Honningen jeg brukte idag er de vanlige rektangulære porsjonseskene man finner rundtomkring, med den kjente og kjære emballasjen med bien på.



Det blir litt korte og billedløse innlegg her til jeg er hjemme igjen. Men kanskje en liten inspirasjon kan spre seg til den som titter innom, fantasien kjenner ingen grenser.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar