onsdag 19. august 2015

Jeg er allergisk mot syting. Jeg vil bli soppkontrollør

Idag fikk jeg velkomstpakke fra sopp og nyttevekstforeningen. Jeg meldte meg inn som en motreaksjon på alt gnålet over at soppkontrollen ble lagt ned i år. Eller for å presisere; foreningen mistet enda mer av sine tilskudd, og ville heller bruke budsjettet sitt på aktiviteter for egne medlemmer. Høres det så urimelig ut? Nei det gjør det ikke, og siden jeg vil være med på moroa så meldte jeg meg inn. 400 kr i året koster det og man får magasinet sopp og nyttevekster fire ganger i året. På sikt har jeg lyst til å prøve å bli soppkontrollør, og håper flere har lyst til å hive seg på. Matauk er i vinden :-)

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vi satser på suksess etterhvert :-) soppkontrollør Eide, høres litt fint ut ;-D

      Slett
  2. Helt enig med deg!
    Synes det er helt rimelig at de la ned soppkontrollen. Noen bør vite sin besøkelsestid her og sørge for at de får tilbake tilskuddet, og gjerne i triplet form. Jeg har også kjent på tanken om å bli soppkontrollør! Sopp er gøy :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg håper å få tatt tanken satt ut i praksis til neste år. Viktig med soppkontroll. Men som en distriktets pike blir jeg jo også li tankefull, for de som bor i distriktene har ikke fått nytt godt av soppkontrollen. Men jeg vil gjøre mitt, også får vi håpe at staten ser fprnuftigheten i å gi tilskudd til dette formålet i fremtiden. Magasinet sopp og nyttevkster hadde en fantastisk artikkel om soppkontrollens historie, og i tillegg må jeg skryte av deres herlige magasin, skribenter som skriver med glød og kunnskap om svært interessante ting som kan defineres som litt nerdete :-)

      Slett
  3. HEJ; Har du brug for et lån?
    Vi leverer lån til enkeltpersoner: personligt lån til forbrug, boliglån, kreditindfrielse, indfrielse af gæld (For at samle al din gæld i en kredit), forretningslån og også et lån til at købe en bil.

    Har du brug for et lån til at finansiere dit projekt?
    Vi kan støtte dig med et lån til udførelse af dine projekter såsom: opførelse af dine huse, kontorer, gårde og også finansiere dine rejseprojekter, din virksomhed eller et projekt, som du har brug for ekstern finansiering.

    Har du brug for en investeringsfond?
    Vi kan investere i dine store projekter. Dette er forbeholdt virksomheder, der søger investorer til at finansiere deres forskningsprojekter, ejendomsprojekter, overtagelser og andre forretningsbehov.

    VÆLG DE BEDSTE LÅNOPTIONER NU !!! For mere information om vores tjenester, kontakt os via denne e-mail-adresse: novaglobalfinances@gmail.com

    Hvad vi tilbyder;
    Vi tilbyder alle former for lånetjenester, både sikrede og usikrede lån, gældskonsolidering og mange andre til en meget rimelig pris.

    NOVA GLOBAL FINANCIAL SERVICES er datterselskab af en af ​​de stærkeste finansielle koncerner i Europa og over hele verden med en stor kapital. NOVA GLOBAL FINANCIAL SERVICES forfølger en strategi for at være til stede, hvor vækst findes, forbinde kunder til de muligheder, det skaber, hjælpe virksomheder med at vokse, økonomier til at trives og enkeltpersoner til at realisere deres ambitioner.

    Send en låneanmodning nu !!!
    Navn: Camilla Karlsen (lånecentreansvarlig)
    Kontakt mail: novaglobalfinances@gmail.com

    SvarSlett