lørdag 24. juni 2017

Test av Indajani handvevde bæresjal / Wrap review handwoven Indajani

(Resume in english below)
Sparker  liv i bloggen med en presentasjon av bæresjal fra Indajani. Bæreglede var så snille å gi meg og mine sjalkompanjonger i Øyo Stord bæregruppe muligheten til å teste disse handvevde skattene. Bæreglede er en netthandel og butikk i Oslo med mengder med flott bæretøy. Er du i Oslo, dra innom og få prøvd og lært bruk av bæretøy. De har særs godt skolerte ansatte i butikken.
( Bæreglede har ikke sponset meg for å komme med åtgaum, dette er et ledd i å spre det glade bærebudskap)

Indajani, merket jeg har fått lov å prøve, er handvevde mexicanske bæresjal.
Sjalene jeg hadde til testing er 100 % bomull i str 4, som er ca 3,6 meter langt. Med et slikt sjal kan du gjøre en god del knytinger , også doble lag med skulderknyt eller ringavslutninger.

Det grå sjalet var det jeg fikk brukt mest. Et  twill herringbone -sjal. ( mønsterreferanse ved veving, sildebeinsmønster) Ved første handspåleggelse føltes det litt grovt, og som ei annen sa, føltes litt ruglete. Men etter noen dager hos en annen sjalmamma, kom det tilbake mykere. Og ved siste sjal-maraton ble jeg kraftig imponert. De fleste bildene er fra det såkalte sjal-maratonet, men knytingen enkel ryggsekk med magebelte og 'candy cane chestbelt'. Gikk 3 timer + med sjalet, snekret hønsehus, var oppe i epletrelunden og fjernet tistler, inspiserte hagen og jobbet i drivhuset. Mini sovnet bemerkelsesverdig fort der bak, og her kommer den store fornøyelige overraskelsen med sjalet; det var som å ha polstret sele på skuldrene! DET er ikke ofte det skjer. Og følelsen av vektløshet, av å ha en svinaktig god ryggsekk på, det var følelsen jeg satt igjen med etter bruk. Kan trygt si at jeg må ha meg et slikt selv. 
Er du ute etter et rimelig handvevd sjal, som i tillegg er egnet til å holde små elefanter, og deilig på skuldrene. ja da vet du hva du skal få tak i . For deg som liker litt struktur på sjalet er dette helt topp. 

Den guloransje fargefesten av et sjal er av vevestruktur 'cross twill'. Det første jeg tenkte da jeg åpnet pakken var: frynser, det er ikke helt meg. Etter testen: jeg må ha frynsesjal ! Frynser er digg, man kan umulig være i dårlig humør med frynser på sjalet. Selve sjalet er 
'mye tynnere enn det grå, og krever doble lag for små , søte bæreelefanter. Dessverre fikk jeg ikke testet det så veldig mye mer enn å ha det på noen kvarter av gangen, men såpass mye at jeg kan si at dette er det perfekte handvevde budsjettsjalet til de aller minste. Og et gladsjal uten sidestykke, fargene, frynsene, svært kjekt sjal. Får lyst til å bare danse . :D

Google translate is kind of funny, too funny when I translate what I have written above, so I will try to write a little resume in english.

Bereglede in Oslo, a store an webshop, gave me and my slinglibrary-fellows the upportunity to test and review two Indajani handwoven babywraps. 
These wraps are made in 100 % cotton and both are a size 4. App. 3,6 meter long.
A size 4 is suitable for many ties, also double layers tied at shoulder or finished with rings.

The grey wrap is the wrap I got the chance to use most.It is a handwoven twill with herringbone weaving pattern. The first hands-on moment gave me the feeling like, this is slightly rough. And a wrapmama said it felt pebbled. But after some days at another wrapmamas house, it came home to me much softer.  I had a long wrapcarrying maraton with this wrap. With the wrappingstyle rucksack with waistbelt and candycane chestbelt, I got really impressed with this wrap. First of all, shoulders. How many have heard of sensitive shoulders in the babywearing community? Everyone I guess, and I think everyne can relate to sensitive shoulders in some way through the babywearing career.
This wrap is like having padded shoulderstraps ! I went around more than 3 hours, and I did not feel any shoulderissues. And it felt like I carried a really good rucksack. This wrap is so steady. My little one is 10 kg, who could know? I did barely notice her bac there. I am impressed , and will buy me this wrap for my own pleasure. 

And now the yellow wrap, a festival of colours. With fringes. I thought I did not like fringes. Well, now I really want a wrap with fringes. Cant be anything but happy when you have a wrap with fringes .This wrap is also handwoven, but in the structure crosstwill. It is much thinner than the grey one, but it suits bigger babies with double layers.. I did not have the chance to test it more then som minutes each time, but I can say that it is the perfect wrap for squishes. It is delicate, thin, soft and it does not ruin your wallet.  And you get in a superb mood, I feel like dancing with this wrap .





















1 kommentar:

  1. Hej allihopa. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från CHRISTY WALTON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på 250 000 kronor som jag begärde. Det här är verkligen en fantastisk nyhet och jag råder alla som behöver riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvarSlett