søndag 21. juli 2013

Det gror i hagen og inspirasjonsnerven .

I hagen er det full fest. Jordbær spretter frem overalt, røde og fristende , søte og gode ( og usprøytede ! :-)
Vi fikk en dåres innfall tidlig i sommer, vi fjernet plasten på et parti av jordbærradene. For det var jo ikke såå vanskelig å luke ugress. Vel, det blir alltid mer ugress enn jeg husker, så det endte med at vi la på nytt dekke igår ! Pjuh.

På morelltrærne har vi kjøpt billige parasoller på europris som vi strippet pg monterte fuglenett på . Perfekt fugleskydd .
Jeg høstet litt løk igår, det ble en flott flette som jeg ble litt stolt av meg selv for å ha laget. De små gleder :-)

Middagsblomstene pynter opp, tomat og agurk gasser på . Det skjer mye i drivhus og hage nå !

Et lite ostebilde fra vill handling i Bodø. Kjerringøy-ost, upasteurisert og økologisk. Knallgode , spiser den nærmest med skje. Kjøp på melkebaren i bodø sentrum eller på Hunstadsenteret, eller det store internett.

Jeg har begynt å vanne med utvannet sjøvann i hagen . Tips fra en engel iblant oss førte til ny bok til husholdningen og mange nye ideer i hodet . Det skal jeg fortelle mer om senere.
Nå skal det stekes grytebrød på surdeig og mel fra Spesialkorn.no. Må visst kjøpe meg ny ladning. Og snart er det ny sesong for melproduksjon. Herlig årstid .



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar