fredag 11. januar 2013

Bobble, drikkeflasken som tryller frem bedre vann på farten

Har du hørt om drikkeflasken bobble? Før jul kjøpte jeg tre flasker på ebay for under 200 kr. DET må jeg si var en god pris. Bobble er drikkeflasker med karbonfilter ( kull?) som filtrerer vekk klor og andre organiske stoffer. Filteret holder til 300 liter vann før det må byttes. Her snakker vi miljøvennlighet ved å bytte den evinnelige drikkingen på flaskevann fra butikk med bobbleflasken. Til vanlig bruker jeg glassflaske når jeg er på farten, men denne bobbleflasken er veldig fin å ha med seg på lengre turer, da kan man tappe vann hvor som helst og få drikkegreit vann. Forbehold om steder som er biologisk forurenset. Flasken er laget av resirkulert plast og skal være uten BPA !(Bisfenol A, hormonforstyrrende plast-element. Samme stoffet som gjør mannlige offshorearbeidere hormonforstyrret , stoffet hermer visstnok etter østrogen?)

Jeg har tatt med denne nyervervede flasken på jobb, her kloreres vannet i tide og utide, og jeg fordrar ikke smaken, lukten og tanken på hva klor ,selv i små doser, kan gjøre med kroppen. Godt å kunne drikke fra denne flasken istedenfor disse oldenflaskene. Snakker om miljøsvineri.
Tommy har fått med seg en flaske til Korea, og det er visst suksess det også.

Helst ønsker jeg meg en flaske i glass, men denne flasken må klemmes litt på for å få ut vannet. Men i bunn og grunn er jeg veldig fornøyd med å drikke på vann fra Bobble. Hvor man ikke har andre muligheter er dette perfekt.  Bare navnet i seg selv sprer jo glede :)
Se www.waterbobble.com/ , og på ebay var jeg veldig fornøyd med kjøpet hos selgeren Myblueyellow.


magenta bobble sportmagenta bobble sportlarge magenta bobble

5 kommentarer:

  1. Hei Ingelill!
    Så på disse hos Traktøren, men var skeptisk til plasten og holdt meg til glassflaska mi.
    Er veldig glad i mine glassflasker med silikonbeskyttelse fra www.lifefactory.com.
    Så skulle veldig gjerne kominert disse, men man kan vel ikke få alt ;-)

    Mona :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mona. Så fine disse var, tusen takk for tipset :D

      Slett
    2. Bare hyggelig. Glassflaskene er min favoritt, og veldig praktisk med håndtaket. Har ofte med meg vannkefir på jobb i disse flaskene :)

      Slett
  2. Takk for tipset! Skal til England i februar, og gruer meg til vannet - selv om det bare blir kloret littegrann syns jeg det erf fælt. Liker heller ikke plast, men tror dette er bedre enn å drikke kloret vann i to uker. Kanskje jeg tør å fylle på vann fra offentlige toaletter også med denne, det har jeg alltid vært skeptisk til, og har heller kjøpt vann fra en kiosk...

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du blir fornøyd hvis du kjøper en slik ! :)Jeg er særdeles skeptisk når jeg reiser utenbys, så det blir jo mye flaskevann. Ikke at det smaker så vidunderlig det heller. Spare noen kroner og få godt drikkevann, det er jo vinn-vinn det :)

      Slett