torsdag 2. mai 2013

Siste krampetak fra Kong vinter

Det snør det snør tiddelibom. Først ble jeg litt kald av planteomsorgens redsel! Plantet ut masse små grønnkåler igår og jeg håper de ikke fryser på sine små blad. Jeg har lagt et gammelt vindu over dem så det går sikkert fint. Blir litt hysterisk, men det er vel slik man blir av å være en frøken florius -glad i plantene.
Angående grønnkål så blir dette grønnkålens år i Eiden's hage hvis alt vokser seg stor og sterk. Snakker vi grønnkålchips eller ? :-)   Jeg må le litt av meg selv når jeg ser på hva som har spirt. Chiliene sturer, noe de aldri har gjort før, men 3 gresskarplanter tar helt av. 6 tomatplanter men ingen paprikaplanter. Og hva skjedde egentlig med agurken? Jeg finner bare 1 i drivhuset. Og Stevia, jeg har flere steviaplanter, så jeg gir gjerne bort til dem som vil ha. Ellers leverer jeg dem på planteloppermarkedet 11 mai på torget på Leirvik.

4 kommentarer:

  1. Jeg vil ha steviaplante, men det er kanskje vanskelig å sende i posten!?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan ihvertfall prøve å sende i posten ! :-) sender du meg adressen din på eidenshage@ gmail.com så skal jeg se hva jeg får til .

      Slett
    2. Om du ikke sender med jorda planten står i er en lur måte å vikle røttene i vått tørke eller dopapir, og ha planten eller bare røttene i frysepose eller liknende. Så lenge røttene holdes i live klarer planten seg. Skal du sende stiklinger kan hele stiklingen pakkes i vått tørkepapir, has i pose, og sendes.

      PP

      Slett
    3. Planen var å sende lilleplanten med litt mold og vått papir , så jeg var kanskje ikke helt på bærtur. Takk for tips PP ! :-)

      Slett