onsdag 1. mai 2013

En liten tur innom mathallen Vulkan i Oslo

Nå er vi hjemme igjen i Eiden's hage etter et par dager i tigerstaden. Det finnes vel ingen som har pratet så mye om mathallen og ikke besøkt den som meg , så nå var tiden inne; jeg skulle endelig tre inn i mekkaet!
Etter å ha levert en svær kasse jordbærstiklinger og fått en entusiastisk hageomvisning med påfølgende kombucha-smaking på Røa så satte jeg gps , eller det vil si apple-kartet på destinasjon Vulkan. Vel, det eplekartet er alldeles ikke modent, vi havnet oppi Nydalen og vaste rundt noen murbygninger og lurte på hvos hallen var. Sur og gretten.no og en klokke som gikk faretruende fort gjorde meg nesten istand til å gi f.. ! Men min bedre halvdel er en tålmodig sjel, og vi fant til slutt frem. Sure kjerringer stopper ikke han.
Med en gang jeg satt foten innenfor døra var jeg blid som en lerke igjen. Dette er plassen sin !
Vi hadde det litt travelt, men fikk springet igjennom det meste i 1 etasje. Bilder ble det fryktelig lite av, men dette er vel stedet som er best å oppleve med selvsyn.

- Husets , her ble det handlet Nyr, Avdem-yoghurt og svensk upasteurisert ost som minnet om parmesan. Husker IKKE hva den heter. Wâstermanns?
- Sous vide , der er det mye kjekt kjøkkenutstyr. Drømmested.
- Melkerampa, smør av geit. Av både fersk og syrnet geitefløte. Interessant.
- Hello good pie- syndige dessertpaier .
- Fra Kongens have, jobber med å skaffe gressende storfelever. Tilbud på kalve indrefilet !

Fikk ikke handlet mer, men skulle gjerne gjort det. Ihvertfall ta meg tiden til å virkelig gå rundt og myse, det er mange skatter som venter i krokene i mathallen.

Dette skiltet traff meg midt i hjertet. Til opplysning så er mathallen stengt mandager. Gjett om vi fikk oss en overraskelse.


Et lite bilde fra den beskjedne handleposen fra mathallen. Satser på å bruke Avdem-yoghurten som base for yoghurtproduksjon hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar