onsdag 22. august 2012

Kjerringøy gård og Cielo Melkebaren i Bodø


Da var det på tide å skrive litt om mitt hjertebarn; lokalproduserte produkter.
Fikk kjennskap med disse produktene første gang til jula som var. Da fikk jeg og Tommy en gavepakke med produkter fra dem i julegave fra svigerfar. Han hadde sett noe om dem på TV, og siden han vet at vi er veldig opptatt av slik mat og min opprinnelse fra nordnorge, så var dette midt i blinken.
Men så gikk tiden og jeg tenkte ikke så mye mer på det før en kollega av meg hvisket meg i øret om Cielo Melkebaren i Bodø. En nyåpnet kaffebar i Bodø. Og den har produkter fra en økologisk gård på Kjerringøy kunne hun fortelle. Så sagt som gjort, dit SKULLE jeg ved første anledning som bød seg. 
Da vi reiste hjem fra Nord-Norge, hadde vi noen små timer å slå ihjel i Bodø, og da kan du jo gjette hvor jeg tenkte å tilbringe de timene.. :)

Besøket på Melkebaren var suksess, nydelig kaffelatte av baristaens anbefaling og en dobbel cortado til min kaffeelskende Tommy satt som den skulle og litt til. Attpåtil jeg kom hjem med en blåmuggost fra Kjerringøy gård og møsbrøm. Møsbrømet er jeg ikke sikker på om de solgte så mye av, men den lå der og gliste til meg fra fryseskapet, så den skulle jeg ha med hjem. Blir konsumert noen møsbrømlefser her iblant, heldigvis ikke for ofte, for det er ingen slankemat .

Vel hjemme i Eidenshage etter 12 timer på reise , måtte det smakes på muggelosten. Nam og Nam og NAM. Den er muglet på utsiden, men ikke marmorert innvendig med muggel slik som mange andre blåmuggoster. Den er ikke så salt som vanlige, rett og slett en snillere blåmuggost. Og så herlig god. Og det beste av alt, den er upasteurisert. Ære være dere på Kjerringøy gård.

Gården ligger på Kjerringøy nord for Bodø. Denne øya er verdt et besøk på alle måter, blant annet med sitt vakre gamle handelssted . 30 min kjøring nord fra Bodø og en liten ferjetur Festvåg-Misten, så er du der.
Cielo Melkebaren finner du på facebook . Og i Bodø , ut av glasshuset mot torget og til høyre, 10 skritt ca så er du ved døra.


                                     Smakebit-hull. Ser skummel ut, er veldig snill.


Trenger ikke noe tilbehør til dette snopet . En tallerken holder lenge. Konsumerte den med litt eplemost fra Epleblomsten, type Aroma. EN sikker vinner på parfronten.


          Baristaens spesial på Cielo Melkebaren. Gjenspeiler følelsen jeg fikk for denne herlige kaffebaren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar