lørdag 6. oktober 2012

Tørrfisk som knask på biltur

Det er ikke alle som er enig i at DET er en god idé, slik som min kjære som er var for div fiskelukter. Og tørrfisk er helt vill på lukt når den konsumeres. Det er mange som nekter å ha tørrfiskspisere i hus på grunn av lukta. Så da kan du tenke deg hvordan det lukter i en liten golf når jeg har lyst på litt knask. Tørrfisk foretrekker jeg spist med smør på, men var i beit for det på turen. Ikke det samme med prim på tørrfisken liksom.

Denne tørrfisken er kjøpt på Ravnkloa i Trondheim, er av hyse og NORSKPRODUSERT. Ja jeg må skrive det med store bokstaver, for den tørrfisken man får kjøpt som snacks i dagligvaren er stort sett produsert på Island. Ikke at jeg har noe imot tørrfisk fra Island, men vi er da vitterlig et fiskeland, og i nord er man jo kjent for " tørrfesken". Da finner jeg det litt pinlig å dra med meg søringer, snakker penere oslodamer her altså, på butikken for å kjøpe tørrfesk for det er så nordnorsk. Også er han fra Island. Usjamei.

Men nok syting, tørrfisk er god snadder på tur for dem som liker lukta, er stort sett bare proteiner og det har vi godt av på lange bilturer som kan bli litt preget av is og boller og svake øyeblikk. Kjøpte for en stund siden tørrfisk-"mynter" i blikkboks alá dropseske, de var produsert i Kjøpsvik og verdt å se etter. Sprø og gode.


2 kommentarer:

  1. Og hvordan lukter det i bilen deres nå? ;-) Hehe.. Min bror og hans kjæreste knasket på noe tørrfisk på en av sine bilturer forleden år, og du kan tro at lukta satt i lenge...minst et halvt år og det blei løpet av denne tida vasket og støvsugd flere ganger ..mulig de hadde vært ekstra uforsiktig og strødd om seg ubevisst, men det blir i allefall ikke noe de blir å gjenta i fremtiden hehe... Tørfisk med smør sier du? Ny variant, må prøves:-)

    -Guro

    SvarSlett
  2. Hehe,bilen er luktfri nå, den ble behørig vasket ut og innvendig da vi kom hjem. Men det var bare jeg som spiste tørrfisk ,prøvde å grise minst mulig, men det støver fælt. SMør på tørrfisk MÅ du bare prøve, tror ikke du blir skuffet. :-)

    Ingelill

    SvarSlett