onsdag 13. februar 2013

Matmagasinet Nord

Dette er matmagasinet Nord. En norsk utgivelse som startet opp ifjor etter å ligget brakk et par år. Den har sprutsikker overflate som tåler litt vill kjøkkenbruk , det kommer godt med her i huset som har jordbærsyltetøy i kjøkkentaket. Magasinet tar for seg matvareprodusenter, restauranter og matglade entusiaster i fortrinnsvis Norge, men også våre naboland. Oppskrifter er det mange av, og de er veldig flotte og oversiktlig presentert. Synes ofte matoppskrifter i blad blir lagt i dårlig layout med bakgrunnsbilder og glanset papir, ser knapt hva som står. Men i Nord har de skjønt at oppskriftene må være tydelig presentert. Jeg ble faktisk tipset om magasinet av en herlig bloggjest, evig takknemlig. Bladet er uten for mye dill, blir selvsagt litt reklame, men det må jo til for finansieringens del. Og når reklamene er for produkter og aktiviteter man kunne tenkt seg å nytte, så er det jo bare positivt. Lekker hjemmeside har de også, bli inspirert på www.nordmat.no . Er du glad i det nordiske kjøkkenet og våre råvarer, så tror jeg du liker å bla i dette bladet. :)



3 kommentarer:

  1. Merkelig. Jeg møtte utgiverne av dette bladet i 2010 og har to blader fra den tiden, så det kan ikke ha kommet ut i fjor :) Eller så må jeg ha fått blad som ble gitt ut to år etter. Men utrolig bra blad!

    SvarSlett
  2. De hadde et forsøk på utgivelse i den tiden som de gav opp.heldigvis varte pausen i bare to år, så jeg og forhåpentligvis flere med meg håper tiden er mer moden for bladet nå :-)

    SvarSlett