onsdag 6. mars 2013

Hell hotell serverer lokal mat

Ja så var jeg plutselig på Rica Hell Hotell i Stjørdal. Jeg må alltids le litt av det navnet. Sulten som en skrubb inntok jeg hotellets restaurant Amelie.
Det gledet meg å se deres meny med kortreiste råvarer. Kalv fra Inderøy var nydelig . Hvis du kjører igjennom Trøndelag anbefaler jeg å ta avstikkeren om Inderøy. Den mener jeg å huske heter den gyldne omvei. Skiltet godt med hanen-merket og har flere gardsbruk på veien som er medlem av organisasjonen Hanen. Se hanen.no .
Konklusjonen etter endt måltid ; jeg ble stappmett og fornøyd. Stolen var ikke god , men det var resten . Dessertvinen var reneste snopet, satt og slikket meg rundt munnen etter hver slurk. En litt uvanlig ting for meg å gjøre. Jeg gledes over at slike store konsumenter som hotell bruker lokale råvarer , måtte alle hotell og serveringsteder holde dette trykket oppe . Det er viktig. Ser man en lokal vare på en meny og får gleden av et velsmakende måltid, da er kanskje veien kortere til innkjøp hvis man ser det i butikk .





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar