torsdag 20. september 2012

Bursdagsgave og hjemkomst til Eiden's Hage

Vel hjemme igjen i Eiden's hage. Deilig. Også fikk jeg bursdagsgave fra min kjære, matboka ' Vår ære og vår mat' av Gert Nygårdshaug og Torgrim Eggen. Begge skal visstnok være gode på å skildre matopplevelser i sine skjønnlitterære verk, så gjett hva jeg skal begynne å lese. Mengele Zoo av Nygårdshaug er vel kåret til en av tidenes beste norske bøker mener jeg å ha lest. Uansett, i denne nylig utgitte boken ( 15 september i år) skildres forfatterenes beste matopplevelser med tilhørende oppskrift. Jeg gleder meg ! Har stor tro på at jeg finner godt med inspirasjon. Så det er ei siste gang jeg skriver om denne.


Jeg hadde en personlig innstilling om at idag skulle jeg bare sitte i godstolen og lese siste 14 dagers post, blant annet magasinet Gardsosten, 14 dagers nattskift gjør meg litt sprø i topplokket og døgnvill, men denne dagen har gått utmerket. Fordi; Vi har testet ut det nyanskafne EPLEMOSTERIET.  Måtte selvsagt plukke epler, og jeg har klatret i trær og fått X antall epler i hodet.  Det får få seg et eget innlegg, for nå kaller Jon Blund og Ole lukkøye på meg.


Eplemosteri-presse

Dagens fangst, tomat, agurk og chili. Fremdeles futt i drivhuset.


Masse grønnkål og litt salat. Snakker vi grønnkålchips eller? Åja, det gjør vi!


Diverse poteter og gulrøtter, tenker det er mandelpotet, rose, catriona og vivaldi ? Den rosa gulrota heter 'atomic red' tror ejg, og den stutte med original farge husker jeg ikke . :-)
Mer venter, før søndag skal resten av potetene opp av jorda.


1 kommentar:

  1. Hej allihopa. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från CHRISTY WALTON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på 250 000 kronor som jag begärde. Det här är verkligen en fantastisk nyhet och jag råder alla som behöver riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvarSlett