torsdag 13. september 2012

Ægir bryggeri i Flåm

På vår matsafari tidligere i sensommer havnet vi innom Flåm. Her ligger Ægir Bryggeri som vi har hatt gleden av å teste godt øl fra ved flere anledninger. Det ble bare med en kort pit-stop i Flåm, det var ekstremt med turister, og da får Ingelill klaustrofobiske tendenser. Men vi fikk kjøpt med oss litt øl og bryggeriets egne ølglass. Egentlig kunne artikkelens overskrift vært " Flådd i Flåm", men kjekt å ha ølglass som minne. Og minner har ikke materialistisk verdi, så lappene som fløy er glemt. Flåm var en vakker liten bygd verdt et besøk. Flåmbanen er visstnok en spektakulær liten togtur. Hurtigbåt går fra Bergen daglig i turistsesong, og jeg vet at de har minikyr ( dexter) i Flåm. Tragisk nok leste jeg om det ETTER vi var der, så neste gang jeg er i strøket kommer jeg til å lete opp disse kyrne. For jeg har tenkt å få meg slike nemlig. Men skriver mer om dem senere.
Ægir's øl får du på butikk med 4,7 % , samme som de hadde i utsalget sitt. Spør du meg er dette Norge Molboland på sitt beste når man ikke kan kjøpe hele sortimentet på bryggerstaden, men vinmonopolet har et godt utvalg av deres sterkere ølsorter. Jeg kan anbefale "Natt- imperial porter" , en øl for de mørkeste dype munnhuler og smaksløker .








1 kommentar:

  1. Hej allihopa. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från CHRISTY WALTON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på 250 000 kronor som jag begärde. Det här är verkligen en fantastisk nyhet och jag råder alla som behöver riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvarSlett